מדוע קשה לבעלי עסקים למצוא לקוחות?

אפיון לקוח על ידי בעל העסק הוא הדבר הכי חשוב. ככל שנכיר את דפוסי התנהגות שלו טוב יותר, כך נדע להתאים את השירות או המוצר שלנו אליו ונדע איך לייצר מודעות מוצלחות.

הטעות שעושים המון אנשי עסקים מתחילים היא לחשוב שכולם מסביב הם הלקוחות הפוטנציאלים שלהם.מצב זה יכול לעלות להם המון זמן וכסף.

לפלח לקוחות - חשוב להצלחתו של כל קמפיין פרסום

חשוב לעשות סקר שוק ואפיון הלקוח בצורה מאוד ממוקדת. מה שנקרא “Early Adopters” באנגלית - מושג שמגדיר את הקהל הרלוונטי של לקוחות ראשוניים. המטרה הראשונית שלנו היא לא למצוא את קהל המטרה אלא את הלקוח הכי מוכן לרכוש את המוצר שלנו, יותר מכולם. אלה שאנחנו בתור עסק עונה להם בדיוק על הצורך שקיים אצלם.

 מדובר בקמצוץ קטן של האוכלוסייה,ואם נדע להגיע אליהם,הם כבר ידעו להעביר את הפרטים על העסק שלנו מפה לאוזן בין אחד לשני. מדובר כאן בהשקעה לטווח ארוך, כי לקוח נאמן וחוזר תמיד עדיף על לקוח חדש.

אז איפה מוצאים את הלקוח הזה

על מנת לאתר את הלקוחות הפוטנציאלים של העסק, הדבר הראשון שצריכים לעשות זה סקר שוק ומחקר רציני.בעל העסק צריך לחשוב מזווית של הלקוח איזה קשיים העסק שלו פוטר ללקוח ברמת המקרו, ולפי זה להרכיב פרופיל של לקוח פוטנציאלי.שלושה שלבים חשובים שניתן לעשות

1.רשימה קצרה של 10 שאולות תעזור לנו לבנות את פרופיל הראשוני של הלקוח

  1. איפה ואיך הלקוח מבלה את זמנו?
  2. אלו מקורות מידע הלקוח צורך?
  3. מהם האתגרים העומדים בפני הלקוח?
  4. מהם השאיפות והמטרות של הלקוח?
  5. איזה מותגים הוא אוהב? 
  6. איזה ערוצי תקשורת הוא מעדיף?
  7. איזה שפה הוא מדבר?
  8. מה התקציב של הלקוח?
  9. איך מתנהל סדר היום שלו?
  10. מה גורם לו לאושר?

2. לאחר שענינו על השאלות אלה נפלח את הלקוח לפי נתונים דמוגרפיים

  • מין
  • גיל
  • מערכת יחסים
  • ילדים
  • מקום מגורים
  • רמת השכלה
  • מקצוע
  • רמת הכנסה

בנוסף ננסה לחשוב איזה נתונים התנהגותיים אנחנו יכולים לאסוף על הלקוח שלנו

  • ערכים - מה עומד ללקוח בסדר עדיפות ראשונה?
  • פחדים וחששות - ממה הוא יחשוש כאשר נפנה אליו בפעם הראשונה. חשוב שיהיה לנו מענה מוכן להתנגדויות האלה!
  • התמחות - באילו תחומים הלקוח שלנו מתמצא?
  • דפוסי קנייה -מה היא התנהגות קניה של אותו לקוח? קונה מיד לאחר שצפה בפרסומת או שעושה סקר שוק מעמיק?
  • מטרות ושאיפות - ניקח אותם מהסעיף הקודם
  • מותגים - ניקח אותם מהסעיף הקודם

3.בסעיף הזה ננסה להרכיב את הפרופיל הסופי מכל המידע שאספנו עד כה על הלקוח הפוטנציאלי שלנו.

אחרי שסיימנו לאפיין את הלקוח הפוטנציאלי שלנו, כל מה שצריך לעשות זה להכין קריאטיב(דף נחיתה,פרסומת,וידאו וכו..) ממש טוב  ולפרסם אותו במקום הנכון.חשוב לבצע וA\B טסטים לפרסום שיצרנו על מנת להגיע ללקוחות הכי טובים אפילו מתוך המעגל שכבר יצרנו. 

בהצלחה!

תגובה חדשה